7 FEBRUARI 2007

Onsdag 7 februari 2007
Klockan är halv sex och vi är hemma igen. Tack Helene, det gick hyfsat att sätta nålen och Heidi var jätte duktig när den togs ut igen. Hon hade stålsatt sig, snackade hela tiden ”Det här går fort” på vägen in i behandlingsrummet.
När vi kom till sjukhuset i dag fick vi reda på att Heidi inte bara skulle få blod utan även trombocyter. 13 var helt enkelt för dåligt, tyckte läkarna. Trombocyterna var snabbt fixade men på blodet fick vi vänta i flera timmar så det blev en sån där seg eftermiddag igen.

Nu käkar Heidi våfflor med florsocker på - häftig kvällsmat, eller? :) - och kollar på film. Fulltankad som hon är räcker energin säkert någon timme längre än vår. Nåväl, hon mår bra – det viktigaste! Och förhoppningsvis kan hon få nästa cellgiftskur på tisdag nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Anna

En sån fantastisk livslust den lilla tjejen har, hoppas att hon kan få cellgiftskuren nästa vecka, och att alla värdena nu åker upp.

Ha de gott

2007-02-08 @ 09:11:09
Postat av: Quirre

Jag har halkat in på er sida och nu läst igenom det mesta.
Heidi, som så många andra av de här cancerdrabbade barnen, verkar vara en riktig kämpe.
Jag hoppas att hennes värden stiger så att cellgiftskuren går att genomföra.
Varma kramar

Postat av: Anna

Ville bara titta in och önska er trevlig helg, hoppas allt är ok med lill tjejen.
Och att värdena är som de ska, så ni får nästa veckas behandling gjord..

2007-02-09 @ 14:17:50
Postat av: Anna

Hej på er!!
Hoppas helgen varit bra, själv har jag suttit i en simhall hela helgen min stora tjej tävlingssimmar. Det blev många personliga rekord och rätt många medaljer med....Så vi är nöjda, pojkarna har varit hemma och ska erkännas att de blivit lite mycke tv-spel för dom denna helg....
Hoppas Heidi har de bra.

2007-02-12 @ 09:48:32
Postat av: Oliver & Sara

Hejsan!!!
Blev fruktansvärt tagen av Heidi och Ert öde. Men gud vilken kämparglöd tösen har.
Oliver som är min son som är nästan lika gammal som Heidi, Oliver är född 8 Maj-02. Oliver har gått på Jeppsagården, samma avdelning som Heidi. Han började där HT-03 och slutade 2004. Jag minns att Oliver och Heidi var så goda vänner. På Olivers sista dag på Gåsen så stod Heidi vid grinden och vinkade så sött. Jag vet inte om Ni minns honom men vi minns Heidi och jag vill bara ja, jag vet inte men önska Er all lycka och ork jag bara kan. Tänker på Heidi och jag är fruktansvärt imponerad av henne.
MVH Sara & Oliver

2007-02-13 @ 17:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback