6 FEBRUARI 2007

Tisdag 6 februari 2007
Pigg, gladlynt och alltid något hyss på gång. Heidi mår bra och är på gott humör. I fredags var hon med fyra dagiskompisar och två fröknar på badhuset i Staffanstorp. Vår badgalna gumma var redan kvällen innan överlycklig. Likaså i lördags när Robban, Marlene och Matilda kom till oss på middag – kalas i Heidis ögon.

Vid blodprovet i morse verkade hela labbets verksamhet stanna upp för en stund då Heidi underhöll hela gänget med sitt oavbrutna snack och förevisningen av sin nyförvärvade Polly Pocket. Och så fick Heidi en liten nalle av Marita. Inte första gången att hon plockar fram något till Heidi. Labbtjejerna gör verkligen allt för att vi ska sakna dem den dag vi inte behöver ta prover längre.

Vi hade inte behövt provsvaren i dag för att förstå att det inte blir någon behandling denna vecka. Det syns tydligt på Heidis kropp. Ett blekt ansikte, stora blåmärken på benen, blod på rumpan fast bajset inte alls är hårt mm. Ettan i serien, Vincristin och Carboplatin, har alltså än en gång varit rätt så tuff mot Heidis benmärg. Vita och neutrofila har visserligen återhämtat sig men trombocyterna har sjunkit till futtiga 13, lägsta värdet någonsin, 140 - 400 är normalt. Hb ligger med 72 en bra bit under gränsvärdet 100 så vi får åka in för en transfusion i morgon. Det tar bara några timmar men nålen måste ju in i porten. Inte mycket att be för…

Nedan Heidi med Tims ena ökenråtta som Heidi döpt till Snövit.

Ökenråttan Snövit i nacken 4/2 - 07


Kommentarer
Postat av: Kyle med familj

Roligt att Heidi mår så bra trots dåliga blodvärden! Ja, vi har också fått erfara att vincristin är ett riktigt rävgift, tänk vad våra barn måste få i sig. Hoppas att ni kommer igång med behandlingen igen nästa vecka.
Kram från Katalin

Postat av: Helene

Lilla gumman.....
Jag hoppas att du snart får lite bättre värden och att det går bra att sätta in nålen. Du e så duktig och kämpar på, jag tänker på dig!!!

Kram Helene på skolan

2007-02-07 @ 11:45:28
Postat av: Anna i Trollhättan

Ni skriver så fint om er vardag, följer er varje vecka! Alla hemska behandlingar som den tappra och duktiga lilla Heidi går igenom. Trots att vi är långt bort, känns ni så nära. Jag önskar att ni fanns här, så jag kunde träffa er och bara få krama om er! Mina tankar går så ofta till er och jag vill, men känner mig så osäker på hur jag ska visa att jag tänker på på er så mycket!!
I kväll har Lisa , Sofia och jag varit vid Hallevibadet och tränat på kullerbyttor (blivande vändningar) och att dyka. Alla blir vi barn på nytt i vattnet. Visst är det härligt att få bada Heidi!!

Massor av kramar från oss i Trollhättan

2007-02-07 @ 21:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback