1 MAJ 2010

Lördag, 1 maj 2010
Idag bara ett snabbt inlägg först och främst för att meddela den glada och väldigt dyrbara nyheten att cancermonstret fortfarande håller sig borta från vår fina dotter. Även på MR-bilderna från förra veckan syns nämligen inget annat än den lilla skugga som har funnits där sedan operationen i juni 2009. Vi har än så länge inte hört något annat än själva MR-svaret och vet alltså inte alls hur läkarna tolkar det aktuella läget.

Heidis kaninungar mår fint och efter en rad snabba lyft på husets tak har vi nu kommit fram till att det rör sig om tre bruna och två svarta mycket söta avkomlingar.
Mamma Belle är dock väldigt beskyddande och ser helst inte att vi tränger oss på. Men om någon vecka lär ungarna komma fram så det är bara att hålla nyfikenheten i schack tills dess.

Andra dagen i småkaninernas liv berättade Heidi att hon redan gett dem namn. När jag undrade hur hon i hela friden skulle hålla reda på vem som är vem i det lilla nystan där man som mest kunde åtskilja några fötter och öron berättade hon käckt att det inte var nödvändigt eftersom hon döpt dem till Baby Looney Tunes. Det tyckte vi var riktigt kul. Smart med (tillfälligt) gruppnamn!
Serien ”Baby Looney Tunes” har gått länge på den ena tyska tv-kanal som Heidi dagligen tittar på och Granny, Daffi, Tweety, Sylvester mm. och hör till hennes absoluta favoriter. De två svarta kommer förstås att heta Duffi och Sylvester och nu återstår att se vilken liten rackare som är sötast för att bli Lola och vilken som är busigast för att förtjäna namnet Taz…


 

Blommor till världens bästa tjej...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Gud vad glad jag blir!!!!

KRAAAM till er :) Heidi tar knäcken på dumma "CancerMonstret"!!

Vilka söta kaninungar,

ska du sälja dem Heidi?

2010-05-02 @ 09:48:40
Postat av: Tummelisa

Vaknar tidigt och ser solen lysa, det här blir nog en härlig dag tänker jag, och visst kan dagen inte börja bättre än att få läsa goda nyheter om Heidi, blir så glad så glad för Heidis och hela familjens skull,så här ska sommaren börja.

Jag har tittat och tittat på bilderna på kaninungarna och inte kunnat räkna ut vad som är bak eller fram men huvudsaken är att Heidi vet.

Idag är en härlig dag.

2010-05-02 @ 10:03:49
Postat av: Tummelisa igen

Glömde att skriva att jag hade tänkt att åka till Bonnamarknaden i Staffanstorp den 8 maj och titta på uppvisningen men......mitt lilla barnbarn ska också delta i en dansuppvisning någon mil bort och tyvärr så är det nästan samma tid. Det får bli en annan gång.

2010-05-02 @ 10:27:15
Postat av: Moa

Otroligt skönt med MR-svaret! Hoppas Heidi får en fin åttaårsdag imorgon. Kram!

Postat av: Veronica

GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!! :)

2010-05-03 @ 17:42:12
Postat av: Sari

grattis i efterskott....Underbart

2010-05-03 @ 22:22:14
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Susanne, okänd bloggläsare

Helt underbart att höra. Såååå söta kaninungar. Ja, Heidi är en smart tjej, inte alls dumt med namnen på dem. (än så länge). :-)

Kan bara hålla med texten på asken. Heidi är världens bästa tjej. Håll monstret borta!!!!

Kramar till er alla.

2010-05-03 @ 23:55:58
Postat av: Jenny hugo&mimmis mamma

Hej på er...

Så härligt... Skönt med mr-svaret. Ljuvligt med kaninbebisar, såå roligt! Det var så roligt att träffa på er i helgen som gick, två dagar på rad;-). Denna strålande fina goa tös... Så glittrig, glad och fin, ljuvligt att se... Ja Andrea "livskraft" är rätt ord!!! Vi tänker på er ofta ofta, KRAMAR

2010-05-11 @ 11:07:17
Postat av: Pernilla -Moas mamma



Hej på er!

Alltid lika skönt att läsa att cancern "håller sig borta" och man hoppas att det så ska förbli.Jag fick en sån trevlig överaskning idag när jag var på mitt jobb, vi blev inbjudna till en teater och när jag sitter där och tittar så ser jag att er söta och rara flicka är med och spelar i den. Hon var sååå duktig och jag blev så varm i hjärtat när jag såg henne där uppe på scenen. Hälsa henne och tacka för en fantastisk föreställning



Kram Pernilla med familj

2010-05-19 @ 18:22:57
Postat av: Helene på skolan

En liten måndagskram till er alla!



KRAAAAMMMMMM

2010-05-24 @ 22:45:50
Postat av: MAMITA

Tittar in på sidan o ser denna fantastiska nyhet<3<3<3<3 GLÄDJANDE !!!!!!!! kram till Er alla.

2010-05-31 @ 21:40:58
Postat av: Helene på skolan

Hoppas att nu jutit av den underbara solen idag:)

Kramar och tankar

2010-06-05 @ 21:12:20
Postat av: Helene på skolan

*ni njutit, där gick det lite fort:)

2010-06-05 @ 21:13:52
Postat av: Tummelisa.

Jag vill önska ETT SOLIGT HÄRLIGT SOMMARLOV till Heidi. Jag skickade ett kort från Mallorca till Heidi för några veckor sedan, med uteslutningsmetoden när jag letade efter adressen, så tog jag en adress på något som hette "Breidablick" o s v, kunde va kul att veta om kortet kommit fram.

GLAD SOMMAR...till hela familjen

2010-06-11 @ 16:30:38
Postat av: Susanne, okänd bloggläsare

Önskar er alla en riktigt skön sommar. Hoppas allt är bra med er.

Kram

2010-06-14 @ 23:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback