8 JULI 2008

Tisdag, 8 juli 2008
Idag ringde alltså dr. Johan för att berätta för oss vad tumörkonferensen kommit fram till. Viktigast: Ja, det har växt något. Ser man tillbaka på bilderna från december syns det en pytteliten prick i det område där man opererat bort tumören vid första operationen. På aprilbilderna är pricken något större. Varför man inte reagerat tidigare vet vi egentligen inte och ännu mindre vet vi varför vi fick det där idiotiska MR-beskedet den 25 juni. Återstår att ta reda på.
Närmaste frågetecknet är operation. I nuläget inväntar man kirurgens åsikt om det går att operera med tanke på att pricken är så pass liten. Detta kan betyda att kirurgen har svårt att se exakt var någonstans det ska skäras. Svaret på frågan lär komma i början på nästa vecka när kirurgen Nils är tillbaka. Beroende på hans schema kan operationen gå av stapeln redan i slutet av vecka 29 vilket dock inte är säkert på något sätt.
Jag hoppar över att berätta om hur vi mår. Allt är svårt att greppa och känslorna är i kaos. Heidi mår i alla fall bra och utåt märks det ingenting alls. Hon är pigg och glad som alltid. Beskedet om den eventuella operationen tog hon mycket samlat. Hon blev inte direkt ledsen men det fanns tankar där bakom pannan, det syntes allt. Hon är stark och hon kommer att fixa det - vi litar på henne!

Kommentarer
Postat av: Eva Björklund

Förlåt, men jag blev så ledsen. Den goaste tjejen i världen drabbas åter igen.

Brorsan (Tomas) har ju jobbat med MR-bilder i Lund. Han är en fantastisk läsare av bilder. Han har jobbat med Johan om jag inte minns fel. Så hälsa från Tomas Henriksen (fd Kolanowski)via mig. Det vet jag att Tomas vill, eftersom han trivdes att arbeta med Johan. Tyvärr är mänskliga faktorn av stor betydelse. I min värld (erfarenheten) så önskar jag att man tog mycket tätare bilder. Tyvärr är alltid ekonomin ett hinder inom sjukvården å det gör mig så frustrerad.



Jag hoppas vi ses slutet av nästa vecka så jag får krama den goaste prinsessan i världen!

Eva B

2008-07-11 @ 10:04:45
Postat av: Ida Ståhl

Det är tur att Heidi iaf tar det bra, hon är stark och kommer att klarar det!

Hoppas ni får klarar besked snart!

Kram Ida

2008-07-11 @ 10:47:11
Postat av: Josefine

Nej, vad tråkigt.

Jag håller tummarna för er, så hårt jag bara kan.

Kram Josefine

2008-07-11 @ 12:28:25
Postat av: Josefine

Nej, vad tråkigt.

Jag håller tummarna för er, så hårt jag bara kan.

Kram Josefine

2008-07-11 @ 12:28:46
Postat av: Therése

Hej! Jag har er i tankarna mest hela tiden - just precis nu bröt solen igenom de mörka molnen som har varit och jag tror att lördag kommer att bli "fin". Hoppas att ni får lite sol där ni bor och att ni kan hitta på något som för en stund skingrar era tankar..



Jag håller alla tummar jag har för att det här ska bli bra igen!

Kramar!

2008-07-11 @ 15:11:59
Postat av: Danijela

Jag tänker på Er.

Kram från Danijela

Postat av: Helene

Snälla......det är inte rättvist. Jag tänker så på er.

Kramar och tankar

Helene på skolan

2008-07-11 @ 19:19:30
Postat av: Ia

Jag tänker på er hela tiden...hoppas ni orkar!!

Ja, ni har ju inget val heller...men Heidi kommer att klara det här, hon är en kämpe....Till viss del kan jag föreställa mig hur ni har det, mitt äldsta barnbarn har i stort sett växt upp hos mig....vilken fasa om han drabbas, man kan inte skydda sig mot denna hemska sjukdom.

Massor med styrkekramar!

2008-07-11 @ 22:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback