1 JULI 2008

Tisdag, 1 juli 2008

I all korthet kommer vi idag med tråkiga nyheter. Lyckan över det fina MR-beskedet varade knappt så länge att det hann sjunka in. Igår kväll nämligen ringde barnneurologen doktor Johan för att meddela att det visst fanns något på MR-bilderna som inte riktigt ska vara där, en skugga långt in någonstans där man har opererat bort tumören tidigare. Det skumma och för oss mycket obegripliga är att han ser denna skugga även på bilderna från april och december.  Samma skugga finns dock inte på bilderna från september 07. Så frågan är uppenbar: Varför reagerar man på det först nu och inte när man jämfört bilderna från september och december?  

Allt är upp och ner igen i våra hjärtan och själar. Det gör mycket ont. Nästa vecka tisdag kommer man förhoppningsvis att kunna ta upp Heidis fall i den s.k. tumörkonferensen och det är så länge vi får vänta på närmare besked vad som kommer hända härnäst.

Vi återkommer då och försöker hålla näsan över vattnet så länge...


Kommentarer
Postat av: Moa

FAN I HELVETE! det FÅR inte vara nåt!

2008-07-01 @ 16:31:58
Postat av: Anna

Jag brukar titta in här med jämna mellanrum men har inte lämnat någon kommentar. Nu känner jag att jag måste låta er veta att ni finns i mina tankar. Åh, vilket tungt besked att få, och vilken oro dessa kommande dagar av ovisshet måste innebära för er. Jag lider med er men är samtidigt övertygad om att ni har styrkan att ta hand om Heidi och varandra! Varma kramar till er alla!

2008-07-02 @ 01:23:25
Postat av: Maria, okänd bloggläsare

Alla mina varma tankar till er!

2008-07-02 @ 12:00:30
Postat av: Linda

Precis som Anna tittar jag in här med jämna mellanum, och har så gjort något år tillbaka. kn inte ens försöka föreställa mej hur ni känner just nu, men vill i alla fall säga att ni finns i mina tankar. Ta hand om Heidi och varandra!

2008-07-02 @ 15:06:44
Postat av: Åsa i Veberöd

Mina tankar är hos er!! Hoppas ändå på bra svar på tisdag...

2008-07-02 @ 16:26:06
Postat av: Ann

Hoppas så att ni får ett bättre besked på tisdag.



Många kramar till er och Heidi!

2008-07-02 @ 17:33:46
Postat av: Kristina

Tänker mycket på er trots att jag inte känner er, men min dotter har varit cancersjuk, och vet hur ont det gör när man inte vet och även när man vet.... och väntan på resultat är en mycket, mycket plågsam tid.... jag önskar av hela mitt hjärta att det ska bli ett bra svar på tisdag. Vad fin hon är, er lilla Heidi!

2008-07-03 @ 13:08:09
Postat av: Therése

Jag tittar in er fina blogg och talar om att jag tänker mycket på er. Hoppas innerligt att ni fått ett felaktigt skrämselskott den här gången. Jag förstår er frustration över att man så här långt fram talar om någonting man "sett" för länge sedan. Heidi - hur mår hon?



Kramar till er alla!

2008-07-04 @ 13:12:10
Postat av: Hanna och Jonas

Vi hoppas på bra svar på tisdag, och att de kommer snabbt, för att minska väntan.

2008-07-04 @ 19:50:17
Postat av: Ida Ståhl

Åh neeej, det var absolut intenågot som jag ville läsa!

Hoppas för allt i välden det bara skulle kunna vara ärrvävnad eller liknade, h¨ller tummarna för att de iaf tar upp fallet ordentligt!

Tänker på er!

Kram Ida, en staffanstorpsbo

2008-07-05 @ 18:37:15
Postat av: Tova&Lovisas mamma

Usch vad tråkiga nyheter!!!! Jag lider med er.....tittar in här lite då och då och har gläds med er och de goda nyheter som varit. En kalldusch att läsa här idag.Ta hand om varandra.



Kram Mahlin i Asmundtorp

2008-07-06 @ 20:19:04
Postat av: Therése

Hej! Jag måste bara tala om för er att jag håller båda mina tummar för er. Morgondagen blir kanske tuff för er men ni finns i mina tankar och jag hoppas att Heidi tas omhand snabbt om det behövs.



Kramar!

2008-07-07 @ 13:32:05
Postat av: Ia

NEJ, det får bara inte vara ngt allvarligt....har varit på husvagnssemester och kikade in för att skriva en liten hälsning. Detta ville man ju INTE läsa.....tänker på er alla!

Kramar

2008-07-07 @ 22:19:24
Postat av: Emma

Jag hoppas verkligen ni får postiva besked idag!

Styrkekramar Emma, en okänd läsare.

2008-07-08 @ 09:47:51
Postat av: Helene

Mitt hjärta stannade till när jag läste, jag håller tummarna och mina tankar är hos er.

Kramar

Helene på skolan

2008-07-08 @ 14:22:42
Postat av: Therése

Hej!



Jag tänker på er mest hela tiden. Sänder en varm kram till er allihop!

2008-07-09 @ 12:20:56
Postat av: Moa

(eftersom blogg.se vägrar låta mig kommentera nästa inlägg så får jag väl kommentera här...)



rent ut sagt FÖRJÄVLIGT! och dessutom att ni först fick positivt besked gör ju inte det hela bättre... hoppas de kommer fram till någon bra lösning när det gäller behandling, samtidigt som det är svårt att operera en så liten grej så är man knappast pepp på att sitta och vänta för att den jävla saken ska växa till sig...



kram, tänker på er

Postat av: Birthe, okänd läsare

Hoppas, hoppas på ett bra besked idag! Jag har följt er en tid på bloggen och jag trodde verkligen att det var över efter alla goda besked. Håller alla tummar för er!



Varma hälsningar Birthe

2008-07-09 @ 16:56:27
Postat av: Hanna och Jonas

Vi tänker på er och håller våra tummar

2008-07-09 @ 20:37:47
Postat av: Maria, okänd bloggläsare

Så hemskt, att först få ett så fint, positivt besked och sen kastas huvudstupa ner i mörkret! Hur kan sånt hända, vet inte den ena läkaren vad den andra gör? Alla mina varmaste tankar till er ikväll!

2008-07-09 @ 20:52:44
Postat av: Ia

Går visst inte att kommentera i sista inlägget, så jag skriver här som en del andra.

Detta var inte alls vad man hade trott och hoppats.....är det helt säkert att det ÄR en ny tumör?? Finns det isf ingen behandling som gör att man kan komma åt den medan den är liten, det verkar så dumt att behöva vänta på att den ska bli större.....:((((

Tänker på er hela tiden just nu...kramar!

2008-07-09 @ 23:53:58
Postat av: Therése

Hej! Jag vill gratulera Heidis mor Andrea på hennes namnsdag idag.

2008-07-10 @ 11:10:51
Postat av: Kristina

Bästa familj!

Vilket fruktansvärt besked ni har fått. Det är så sorgligt. Att det kan vara svårt att avläsa och tolka MR-bilder, har jag också erfarenhet av, men det är en klen tröst. Måtte det gå bra!!!

2008-07-10 @ 13:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback