6 AUGUSTI 2008

Onsdag, 6 augusti 2008
Igår kväll: Med kameran i handen ber jag Heidi om ett leende och kolla vad jag fick... Busfröet är igång igen.

 

I förmiddags: Heidi tränar att sitta upp och röra på huvudet. Nacken är stel och huvudet värker men det går.



Lunchtid: Förbandet ska av. Det ska bli skönt att lufta såret lite och byta till ett något mindre förband.




Det finns en liten vätskefylld bula där man vid operationen har sågat och lyft upp en bit av skallbenet och därför fick Heidi ett nytt men något mindre tryckförband som hon trivs betydligt bättre med.  
Lite senare på eftermiddagen satte vi Heidi i hennes vagn och gick en liten runda, kollade på fiskarna i ljusgården och var en sväng på lekterapin. Det går stadigt framåt. Heidi har inte behövt något starkt smärtstillande sedan i förmiddags och blir därför heller inte så illamående längre. Hon har kommit igång med mat och dryck och för en timme sedan tog hon också sina första steg.  

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Heidi

va skönt att höra att allt gått bra:) håller tummarna för att ev. behandling går bra och att du får vara frisk:) beundrar hur du kämpar på!

Kram Malin

2008-08-06 @ 21:33:03
Postat av: Ia

Åh, vad glad jag blir!!!

Ett liiitet brev/paket är på väg till Heidi....som en uppmuntran....kram Ia

2008-08-06 @ 21:54:49
Postat av: Anna Holgersson (Gustavs mamma)

ÅHHH så skönt att höra att lilla Heidi har hämtat sig så bra. Vilken lättnad!! Bamsekram från Anna.

2008-08-06 @ 22:02:59
Postat av: Kristina

Detta leende måste vara ett av de finaste ni har fått av er dotter!!!

2008-08-06 @ 23:16:50
Postat av: Louise

Åh vilket härligt leende från Heidi :)



Kram Louise

2008-08-06 @ 23:21:24
Postat av: Nettan

Vilken duktig och tapper tjej du är Heidi!!! Och tack snälla föräldrar som uppdaterar sidan så flitigt.

Kram från Nettan

2008-08-07 @ 00:01:13
Postat av: cissi

Hej Jan & Andrea, Tim & Heidi.

Jag ville bara säga att jag blev otroligt ledsen när jag hörde om Heidi men är jätteglad över att operationen gick så bra.

Jag brukar vara inne och kolla nya inlägg för jag tänker på er mycket där hemma.

Ni skrev verkligen jättefint om pappa då i Februari förra året och jag kan fortfarande inte hålla tårarna tillbaka när jag läser det.

Sköt om er och ge Heidi en bamsekram från mig om hon kommer ihåg vem jag är, hoppas allt är så bra som det kan vara med er andra också och jag hoppas vi ses snart :)



Kram Cecilia Igelström

Postat av: Katalin, Kyles mamma

Det låter toppen, och vad söt hon är, er lilla Heidi!

Kram från katalin

2008-08-07 @ 09:28:33
Postat av: Ida Ståhl

Haha, jo, busfröet verkar verkligen vara tillbaka ;) Hon ser verkligen så go och glad ut!

Hoppas det fortsätter frammåt i denna takten!

Kramar

2008-08-07 @ 09:29:25
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: pia igelström malmberg

VILKET UNDERBART LEENDE.....barn e fantastiska.

halelulja vilken glädje !!!!!!puss o kram

2008-08-07 @ 09:54:04
Postat av: solveig

SÅÅÅÅ skönt att se det leendet!

Nu håller jag tummarna för att ni snart är hemma igen.

2008-08-07 @ 10:04:35
Postat av: Johanna

WOW vilken duktig tjej hon är :-) Underbart att se hennes glada leende med bus i blicken!!!!



Kram Johanna

2008-08-07 @ 11:21:04
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Vilket underbart leende! Er Heidi är en kämpe men så har hon oxå en underbar familj som ger henne så mycket kärlek och omsorg.

Skickar massor av kramar och pussar till er lilla goding.

Kramar och tankar

Helene på skolan

2008-08-07 @ 16:42:20
Postat av: En farmor

Så fin... så tapper.... så fantastiskt söt du är Heidi. Ni är så fantastiska hela familjen.

En Farmor.

2008-08-07 @ 18:32:36
Postat av: Therése

Heja Heidi! Du är en underbar tjej och snart skall du se att du är hemma igen. :-)



Tack för att ni tar er tid att uppdatera er blogg. Vi är många som tänker på er!



Lycka till nu!

2008-08-07 @ 19:12:49
Postat av: Moa

Åh vad skönt att det går framåt såpass bra!

Och speciellt att hon inte har lika ont längre så att hon slipper de starkaste medicinerna så att hon slipper bli så illamående och kräkas och absolut inte vara pigg på mat och hela den där karusellen...

Hoppas att det fortsätter gå framåt nu i helgen och att smärta och stelhet lägger sig lite mer.



Kram!

2008-08-07 @ 21:06:37
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback