18 OKTOBER 2007

Torsdag 18 oktober 2007

När vi lämnade neurologen förra onsdagen var jag fast besluten att omedelbart skriva ett litet inlägg. Vi var så glada! Men när vi kom hem fick vi ju först fira min födelsedag och dagen därpå var det mycket jobb och nästa dag igen började vi renovera tvättstugan... Ja, så gick dagarna och jag kom helt enkelt inte loss.

Nåväl, vårt möte med doktor Johan. Där satt Heidi alltså, pigg och full av livskraft och väldigt, väldigt lättad att hon verkligen inte fick någon nål. Villigt och muntert gick hon med på alla små tester och övningar. Undran i hennes kroppsspråk - vad ska allt detta tjäna till - var roande. Med förväntansfulla ögon tittade hon på Johan när han förklarade vad hon skulle göra härnäst. Så fin hon var!

Doktor Johan kom i alla fall fram till att vår tjej är i ett fantastiskt skick. Det lät nästan på honom som om Heidi är i osannolikt fin form. Johan var glad, uppriktigt glad. Det kändes härligt. Han sa också att vi får vara väldigt nöjda. Allt är relativt, tänker ni kanske. Visst. Men Johans referensram är nog inte jämförbar med gemene mans. Det han ser i sitt arbete vill nog ingen ens höra om, skulle jag tro.

Vårt samtal handlade också om det känsliga ämnet återfall. Frågan efter risken fanns på tungan men vi svalde den. I slutändan är det bara statistik. 20 eller 70, det är bara siffror som rädslan egentligen inte bryr sig om. Det som räknas är att varje dag utan återfall är en dag åt rätt håll, nämligen längre bort från själva risken. En dag i taget. Lugnt och fint och ingen panik. Vi lyckas ofta rätt bra med det. Speciellt då nästa MR ligger 60 dagar framåt i tiden.

Förutom doktorns belåtenhet fick vi med oss en god nyhet när det gäller eventuell feber. Heidis immunförsvar bedöms vara så stabil nu att vi inte längre behöver ta in på 64:an. Det var en stor lättnad och ytterligare ett steg mot normaliteten. Skönt!

I dag var vi på femårskontrollen på BVC och allt gick bra här också. Vi bestämde dock att Heidi ska träffa en talpedagog för att hon ska få rätt på sitt uttal. Det är naturligtvis bra fast jag kommer nog sakna hennes charmfulla sätt att kalla storebrors ökenråtta för ökenlotta...


Sist men inte minst ett tack för era kommentarer! Helene, precis när jag hade läst dina senaste rader hade Heidi smaskat i sig en gräddig yoghurt med chokladflingor och frågat efter mer. Så hon fick en till, helt utan tjat. Oj vad det var enkelt i dag, tänkte hon säkert. Kolla bilderna! Gott är verkligen gott igen!


Smaskigt 11/10-07

Smaskigt 11/10-07

Kommentarer
Postat av: Camilla

ÅH! Vad jag håller tummarna för er.
(En okänd)

2007-10-18 @ 22:22:19
Postat av: Ida Ståhl

Så roligt att höra att allt gått så bra för er på sistone! Jag forsätter hålla tummarna och ni fortsätter ta vara på varje dag men en väldigt söt frisk liten Heidi! Kram från Ida -Staffanstorpsbo

2007-10-20 @ 10:58:46
Postat av: Anonym

Det ser verkligen gott ut!!! Det känns så skönt att allt går på rätt håll.
Tänk om alla kunde njuta av varandra så som Ni gör och ta en dag i taget och känna tacksamhet att ni fortfarande har och älskar varandra.
Jag tänker ofta på er och ser på min familj och ler för mig själv, varje dag är underbar så länge vi får ha varandra.
I fredags fick jag mitt Hope halsband och det är så fint och det är för Heidi jag bär det.
Njut av livet tillsammans!!
Kramar och tankar
Helene på skolan.

2007-10-21 @ 19:42:11
Postat av: Ia

Hejsan!
Så länge "inga nyheter"= "goda nyheter" så är det ok för vår del....:)
Vilka underbara bilder på lilla Prinsessan, hon ser verkligen fräsch ut!!
Till Heidi: Nu är det snart Halloween, ska du klä ut dig till häxa eller nåt annat hemskt då? Skelett eller spöke kanske....huuuu, vad läskigt!!
Buuu på dig....kram

2007-10-29 @ 14:21:37
Postat av: Helene

Hej
Jag ville bara titta in och önska er en skön helg i blåsten och regnet. Andrea krya på din förkylning.

Kram och tankar till er alla
Helene på skolan

2007-11-09 @ 11:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback