2 MARS 2007

Fredag 2 mars 2007

Klockan var 20 igår kväll när vi kom hem från sjukhuset. Usch, vilken lång dag men så skönt att få sova hemma. Och nu är alltså ännu en behandling avklarad - nr. 23. Yes!

Nålsättningen var lite jobbigare igen. Dessutom fick Heidi stå ut med ett njurfunktionstest som kräver två stick i fingret. Första gick bra, andra blev katastrof. Suck.

Annars gick dagen rätt så bra. Mot kvällen var Heidi trött och hängig. Med en present som väntade hemma muntrade vi upp henne ...och oss. Spännande, tyckte Heidi och piggnade till lite grann.

Så bra att vi har den där stora lådan i källaren ur vilken vi när som helst kan plocka fram en söt Barbiedocka, en häftig Bratz, ett par rosa balettskor, ett glittrande nattlinne, ett paket pennor, en låda lera... Där finns det mesta. Tokigt. Ingenting är sig likt längre. Det här är verkligen de laglösas hus. Se bara vad Heidi fick i sig igår: en macka - bra. Dessutom 2 x 43 gram mjölkchoklad, 2 x 40 gram grillchips och en Festis. Kalorier för varje pris. Glada föräldrar när chipspåsar prasslar. Dessvärre blev Heidi illamående på natten och allt kom upp igen. Trots trippelkombination "må-bra-medicin".

Nu hoppas vi på en infektions- och feberfri vecka och hyfsade blodvärden så att nästa kur snart kan gå av stapeln.  


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt med änu en behandling bakom er. Lilla starka tjej. Ni ska inte ha dåligt samvete för att hon får presenter och får äta de hon vill, kan säga att hemma hos oss räcker det med lite feber så kommer det presenter och massor med godsaker. Tror det är så de funkar man gör allt för att de ska känna sig lite lite bättre.
Tråkigt att hon mådde dåligt på natten, men jag minns när ett av mina barn var riktigt dåligt när han var liten han kunde inte behålla nån mat (visade sig senare att det var mjölkallergi)så sa dom till mig att kunde han behålla de i kroppen 15 min sa hade han hunnit tillgodogöra sig de mesta, men de kanske inte alls stämmer i Heidis fall , men jag kan säga att jag blev inte riktigt så stimmig när han kräktes när jag visste att de legat i magen en stund.... Hoppas precis som ni att veckan blir utan infektioner...

2007-03-05 @ 09:02:03
Postat av: Anna Holgersson (Gustavs mamma)

Hej på er!

Fick reda på av Matildas mamma att ni också har en blogg. Vad duktig Heidi är som kämpar på med sin behandling. Som ni säkert vet så kämpar vi fortfarande med Gustavs elaka tumörer. Tänk, det har gått mer än fyra år nu.

Jag tänkte bara höra med er om det är ok att vi länkar till Heidis blogg från Gustavs hemsida?

Kram

Anna Holgersson

Postat av: Katalin, Kyles mamma

Hejsan!
Hoppas att veckan gick enligt förhoppningarna.
Och på tal om principer. Vilka principer...?
Kram,
Katalin

2007-03-09 @ 17:58:54
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback