23 JUNI 2007

Lördag 23 juni 2007


15/6-07 - Legoland

Legoland var riktigt häftigt om än väldigt blött. Fredagen var ok men sedan regnade det oavbrutet hela lördagen. Vi hade verkligen roligt, åkte på en massa karuseller och både Heidi och jag på en förkylning. Nåväl, det händer. Bara att vi var rädda för den dumma febern under hela veckan igen eftersom Heidis vita och neutrofila inte var något att hänga i granen vid provet i onsdags. Men hittills har det gått bra och nu hoppas vi att hennes neutrofila klättrar upp till 1,0 till nästa vecka. Det skulle innebära att Heidi inte är så infektionskänslig längre och att vi kan sluta ta prover vilket i sin tur betyder att vi äntligen kan åka iväg med husvagnen. En riktig lång resa längtar vi efter istället för de korta snuttar på några dagar inom någon 5 mils radie som vi fick hålla på med hela förra året. Som sagt, vi längtar.

På onsdag ska Heidi träffa en neuropsykolog som kommer att kolla upp Heidis utvecklingsnivå. En sådan undersökning gjordes även före operationen i december 2005. Det ska bli spännande. Så dåligt kan det inte vara med tanke på Heidis förträffliga idéer som hon kommer med ibland. Till exempel för ett tag sedan när pappa blev tillfrågad efter vägen till centralskolan och Heidi undrade vem mannen var som hade frågat. Jan spekulerade att det kanske var läraren som Heidi skulle ha i skolan när hon började där en dag. Så svarade Heidi: "Ja men jag ska inte ha någon lärare när jag börjar skolan. Jag ska vara lärare!"

Eller i dag när vi spelade spel och pappa och Heidi hade motsatta åsikter om reglerna. Då hotade hon att packa sina väskor och åka i väg. Till England. Ett hot som vi andra i familjen enhälligt tyckte kom hela tio år för tidigt. Nåväl, jag fick i alla fall följa med och även Tim som föreslog att vi kunde sticka till Legoland. Nej, nej, sa Heidi, inte till Legoland, då får vi ju åka hem igen...
 

22/6-07 Midsommar

Kommentarer
Postat av: Ia

Jisses ja...."mucka" inte med stål-Heidi....hon är grym!!!!
Hoppas ni alla får en jättefin sommar, njut av solen o värmen, hösten kommer alltför fort.
Det här fixar Heidi
o Ni tillsammans...kramar!

2007-06-24 @ 20:59:50
Postat av: Anonym

Bara på dem Heidi!!!
Även vi längtar till semestern och nu är det bara två veckor drygt kvar!!!! V.29 o 30 ska vi till Ekerumscamping på Öland. Det har Lovia bestämt! Vi var där i fjol åxå men vi får absolut inte frångå den trenden.....
Hoppas ni få en skön och frisk sommar!!!
Många kramar Mahlin

2007-06-25 @ 21:58:08
Postat av: Emma

Jag hittade Heidis sida genom Gustav som jag i sin tur hittade genom Matilda Färemos och har fastnat här och suttit och läst igenom hela bloggen den här kvällen, jag håller verkligen tummarna för Heidi och kommer fortsätta läsa här :)
Kram

Postat av: Carolina

heidi hur mår du nu? leker du ute,springer omkring och är lycklig , jag hoppas du njuter av sommaren väldigt mkt.

2007-07-03 @ 12:13:51
Postat av: Helene

Jag hoppas att ni har det bra även om regnet öser ner.
Tänker mycket på er!
Kramar Helene på skolan

2007-07-06 @ 09:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback