28 APRIL 2007

Lördag 28 april 2007

Halv elva var vi på sjukhuset och strax därefter satt nålen i Heidis port. En timme senare var den ute igen. Ingen transfusion, bestämde läkaren. Proverna som togs i dag visade nämligen att Hb-värdet var bättre igen. Vita, neutrofila och trombocyter var redan i veckan på uppåtgång och nu behöver vi inte ens ta prover inför nästa behandling som ska börja nu på onsdag, dagen före Heidis femårsdag.
Ganska trist att vi ska vara på sjukhuset när Heidi fyller år. Därför tänker vi mixtra lite med almanackan, laglösa som vi är. I år infaller den tredje maj alltså den första maj. Perfekt! Då är hela familjen ledig och vi kan fira Heidis dag här hemma. Med tårta och ljus, presenter och ballonger i stället för nål och slangar, Metotrexat och kräkpåsar.
Livskvalité före ordning. Eller vad tycker okänd mormor/farmor? :-)


Kommentarer
Postat av: Okänd farmor/mormor

PERFEKT mina Vänner!!!! I år infaller faktiskt 3:e maj den 1:e maj...=)
Vad skönt att ni förstod vad jag menade....lilla Heidi ska ha kul o leva fullt ut varje dag eller hur???
Tror jag ska kalla mig Ia hädanefter...mitt smeknamn sen barnsben.Jag har sex barnbarn o jag inser till fullo att man inte kan räkna med att allt är ok med barnen....följer er alla dagar...massor med kramar...IA

2007-04-28 @ 21:12:43
Postat av: Anna Holgersson

Känner igen det där med att mixtra med datumen. Det har vi också gjort. När Emil fyllde tre år var Gustav inbokad på strålknivsbehandling i Stockholm. Emil fick fylla år den 15/1 i stället för den 18/1. Det gick hur bra osm helst!

Hoppas att firandet den 1/5 blir jättekul!

Krama Heidi från oss!

Kram från

Anna Holgersson (Gustavs mamma)

2007-04-29 @ 16:57:24
Postat av: Helene

Vilken bra ide att fixa till almanackan.
Jag hoppas att Heidi får en riktig bra dag med massor av presenter och ballonger och allt annat som hör till när man fyller 5 år.
Ge Heidi en riktig bamsekram med massor av kärlek och kämpartakter,så kanske onsdagen inte blir alltför jobbig för henne.
Njut av er 5-åring och hennes livsglädje!!!

Kramar Helene på skolan.

2007-04-29 @ 20:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback